
Οι πρώτες σκέψεις να γίνει
αεροδρόμιο στον Αμυγδαλεώνα έγιναν από Γερμανούς αξιωματικούς το 1916, κατά τη
διάρκεια το Α’ παγκοσμίου πολέμου ( όπως μπορείτε να δείτε και στη φωτογραφία
που απεικονίζει Γερμανούς αξιωματικούς το 1916 να ελέγχουν τη καταλληλότητα την
περιοχής. Στο βάθος η ακρόπολη των Φιλίππων ) . Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε ο
οικισμός του Αμυγδαλεώνα, παρά μόνο το Μπαντέμ τσιφλίκ, δηλαδή ένα μεγάλο κτήμα
με αμυγδαλιές. Ο χώρος χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά από την Ελληνική Πολεμική
Αεροπορία το
1938 ( από αυτή τη χρονιά, 1938, είναι η δεύτερη φωτογραφία ),
χωρίς να έχει καλυφθεί με πίσσα ή τσιμέντο, αλλά έχοντας χωμάτινο διάδρομο.
Άλλωστε, όλα τα αεροδρόμια της εποχής εκείνης, έτσι ήταν! Το αεροδρόμιο
Αμυγδαλεώνα χτίστηκε ανάμεσα στο 1947 και το 1948 ( η Τρίτη φωτογραφία που
βλέπετε απεικονίζει ακριβώς αυτές τις εργασίες, μεταξύ 1947 και 1948 ) και ήταν
το μοναδικό αεροδρόμιο της περιοχής του νομού Καβάλας, μέχρι τις αρχές της
δεκαετίας του 1980 όταν και χτίστηκε ο Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας.

Η κατασκευή του αεροδρομίου ξεκίνησε κατά τη διάρκεια του Εμφύλιου πολέμου,
μαζί με άλλα πολλά εκείνη τη περίοδο, κυρίως προς εξυπηρέτηση πολεμικών
αναγκών. Το αεροδρόμιο κατασκευάστηκε στο πλαίσιο του Σχεδίου Μάρσαλ με
οικονομική βοήθεια προερχόμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Πέρα από
βομβαρδιστικά αεροσκάφη, μέσω του αεροδρομίου μετακινούνται και αρκετά στελέχη
του κρατικού μηχανισμού, που επισκέπτονται τη περιοχή. Μάλιστα αεροπλάνο που
είχε απογειωθεί από τον Αμυγδαλεώνα, έπιασε φωτιά εν πτήσει, πάνω από τη Μαλακάσα,
στις 6 Ιουνίου 1949. Στο συγκεκριμένο αεροπλάνο επέβαινε ο διοικητής της 7ης
Μεραρχίας Πεζικού Γεώργιος Κώτσαλος.

Τη δεκαετία του 1960 το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα άρχισε να θεωρείται μικρό
για τις αυξανόμενες ανάγκες της εποχής, μιας και εξυπηρετούσε δύο πόλεις, την Καβάλα
και τη Δράμα. Στις 21 Σεπτεμβρίου του 1966, η κυβέρνηση του Στέφανου
Στεφανόπουλου, μέσω του υπουργού Συγκοινωνιών Ιωάννη Γιαμά, ανακοίνωσε
επιτόπου, επέκταση του αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα, κάτι που δεν πραγματοποιήθηκε
ποτέ. Αντιθέτως, τη δεκαετία του 1980 όλη η πολιτική λειτουργία του αεροδρομίου
μεταφέρεται στον Κρατικό Αερολιμένα Καβάλας.
Δρ. Τάσος Σαββίδης
Κρηνίδες Φιλίππων, 26/12/2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου